Zaloguj się | Posty (RSS) | Komentarze (RSS)
Home » Cocktails, Newsy

Miksologia w wydaniu Ballantine’s Finest. Spotkanie z Frederikiem Olssonem.

Dodane przez Czerwiec 9, 2011 – 22:45Komentarzy: 6

W poniedziałkowe popołudnie, 16 maja 2011, Fredrik Olsson – Ambasador marki Ballantine’s znany z projektowania zaskakujących kreacji koktajlowych, autorytet z ponad 14-letnim doświadczeniem w dziedzinie maestrii barmańskiej – spotkał się z entuzjastami whisky, aby opowiedzieć o sztuce mieszania napojów alkoholowych.

Fredrik Olsson_BAF

W ramach 3-dniowej wizyty w Polsce, Fredrik przeprowadził szereg szkoleń z zakresu kultury koktajlowej w wybranych  miastach: Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Napięty grafik ambasadora Ballantine’s poza spotkaniem z dziennikarzami obejmował także ekskluzywną sesję dla barmanów, oraz warsztaty dla wybranej grupy użytkowników FanPage’a „Ballantine’s w Polsce” (zbiorowość liczy już ponad 32 000 użytkowników!). Opowiadając o miksologii Frederik podkreślał swoje przywiązanie do klasycznego wariantu mieszania whisky. Namawiał przy tym do wyjścia poza schemat i podjęcia próby nadania klasyce nowego znaczenia poprzez dodawanie do koktajli nowych, innowacyjnych składników.

- Najważniejszym składnikiem dobrego koktajlu jest właściwie dobrany alkohol, dlatego na dzisiejsze spotkanie wybrałem whisky Ballantine’s Finest! Kolejny ważny element to ścisłe przestrzeganie receptury i miksowanie czyli sztuka prawidłowego łączenia składników w harmonijną całość, według ściśle określonych reguł – tłumaczył Fredrik, prezentując jednocześnie zza baru kilka podstawowych metod miksowania.

- Ostatni etap, dekorowanie, zależy już od indywidualnych upodobań artystycznych, warto jednak wykorzystać skórki cytryn czy pomarańczy a nawet cząsteczki owoców, z których składa się drink – kontynuował ambasador Ballantine’s.

Poniżej wybrane rekomendacje koktajlowe Fredrika Olssona:

Finest Lyche TiniFinest Lyche Tini

Szkło: Martini/Coupette

Składniki:

35 ml Ballantine’s Finest

15 ml Apricot Liqueur

5 ml  syropu cukrowego

12.5 ml soku z cytryny

40 ml soku z lychee

Przygotowanie: Wszystkie składniki wlać do shakera, dopełnić lodem. Shake’ować energicznie i przelać do uprzednio schłodzonego kieliszka koktajlowego. Udekorować Physalis.

Ballantine_s_Old_FashionedFinest Old Fashioned

Szkło: Rocs/Tumbler

Składniki:

50 ml Ballantine’s Finest

3-4 krople Angostura Bitters

2 kostki cukru

12.5 ml likieru figowego

Przygotowanie: Umieścić 2 kostki cukru w szklance do whisky i dodać 3-4 krople Angostura bitters. Następnie wlać 12.5 ml likieru figowego, rozgnieść wszystko końcowką łyżki barowej. Dodać 12.5 ml Ballantine’s do szklanki i lód w kostkach, całość mieszać  jedną minutę łyżką barową. Proces powtórzyć 4 razy, aż w szklance znajdzie się cała miara Ballantine’s (50 ml). Dekoracja: Figa

Whisky Sour_1Finest Whisky Sour

Szkło: Rocs/Tumbler

Składniki:

50 ml Ballantine’s Finest

20 syropu cukrowego

35 ml musu z marakuji

3-4 krople Angostura Bitters

białko pasteryzowane

Przygotowanie: Wszystkie składniki wlać do shakera, dopełnić lodem. Shake’ować przez 15 sekund i przelać do szklanki typu whisky, uprzednio wypełnionej lodem. Dekorować cząstką marakuji.

Opracowano na podstawie informacji prasowej marki. 

Komentarzy: 6 »

  • Daniel pisze:

    Bardzo inspirujący artykuł do klasycznej i wyszukanej twórczości o którą walczą jednostki.

    Pozdrawiam
    Daniel Czepczyk

  • Rafal C. pisze:

    Może bez przesady z tą wyszukanością, inspiracją i walką ;)

  • philm pisze:

    cieszyć się, że ktoś mądrze o koktajlach opowiadał w Polsce czy denerwować, że kolejna reklama się pokazuje w formie artykułu? ;)

  • Rafal C. pisze:

    No cóż…
    wszędzie na świecie tego typu szkolenia są skorelowane z jakimś brandem i raczej się to nie zmieni. Piszemy o nich, bo chcemy żeby przydarzało się ich u nas jak najwięcej.
    Sam Fredrik Olsson to bardzo ciekawa postać. Pamiętam jak dobrych kilka lat temu wygrał konkurs Master of Bar zorganizowany przez Chivasa wśród najlepszych bar managerów na Wyspach deklasując rywali.

  • philm pisze:

    Wcale mnie nie dziwi i nie przeszkadza, że producenci taką formę marketingu stosują, a Wy sprawozdania zamieszczacie. Im więcej o sztuce mieszania słychać, tym lepiej. Szczególnie u nas :)
    Sam z przyjemnością ostatnio przejrzałem wszystko na TrueOriginals, choć to jedna wielka reklama Bacardi :)
    Co mnie lekko zaskakuje to to, że na niezależnych stronach jak BarMagazyn czy Alkoteka pojawiają się praktycznie nieobrobione „materiały prasowe”, czyli w zasadzie reklamy. Choćby w tym tekście – Ballantine’s powtórzone chyba kilkanaście razy, „właściwie dobrany alkohol (…) Ballantine’s”, ten zabawny wykrzyknik po „już pond 32 000 użytkowników” :)
    Ale – mówię to wszystko z lekkim przymrużeniem oka ;)

  • Rafal C. pisze:

    Luzik. Dzięki bardzo za feedback.
    Zależy nam na takich opiniach, szczególnie kiedy zastanawiamy się, w którą stronę rozwijać stronę.
    Z materiałów, które otrzymujemy od marek publikujemy jakieś 10%, a to co trafia na stronę i tak jest zwykle pozbawione najbardziej „pokolorowanych” fragmentów ;).
    Czasami naprawdę ciężko „cenzurować” czyjeś teksty.

Dodaj komentarz!

Możesz śledzić odpowiedzi dla tego wpisu przez Kanał RSS .Możesz zostawić odpowiedź, lub dodać trackback ze swojej strony.

Dbaj o styl wypowiedzi. Trzymaj sie tematu. Nie spamuj.

*pola wymagane

Linie i paragrafy automatyczne, adres e-mail nigdy nie widoczny. Dozwolony HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Komentarze są moderowane. Spamowanie komentarzy (reklamowanie innych stron, wpisy nie na temat itp.) może spowodować zablokowanie IP komentującego.

Aby dołączyć zdjęcie lub grafikę do swoich komentarzy, zarejestruj się na stronie Gravatar
(twój Gravatar jest obrazkiem, który podąża za Tobą od strony do strony, pojawiając się przy Twoim podpisie, kiedy na przykład komentujesz lub publikujesz wpis).


+ 6 = dziewięć